BLENDER 3D
Contoh
Blender dicetuskan pada bulan Disember 1993 dan
menjadi produk yang boleh digunakan pada bulan Ogos 1994 sebagai aplikasi
bersepadu yang membolehkan penciptaan pelbagai 2D dan kandungan 3D. Blender
menyediakan spektrum yang luas pemodelan, Penteksturan, lampu, animasi dan
video fungsi selepas pemprosesan dalam satu pakej. Melalui seni bina terbuka,
Blender menyediakan antara operasi merentas platform, diperpanjang, sebuah
jejak yang amat kecil, dan aliran kerja yang bersepadu ketat. Pengisar adalah
salah satu yang paling popular Open Source 3D grafik aplikasi di dunia.
Bertujuan
untuk profesional media dan artis di seluruh dunia, Blender boleh digunakan
untuk mewujudkan visualizations 3D dan imej-imej pegun, dan juga siaran-dan
video pawagam-kualiti, manakala penubuhan enjin masa nyata 3D membolehkan
penciptaan 3D interaktif kandungan untuk berdiri sendiri main balik atau
permainan video.
Asalnya
dibangunkan oleh syarikat 'Tidak Nombor' (NaN), Pengisar terus di sebagai
'Perisian Percuma', dengan kod sumber yang ada di bawah lesen GNU GPL. The
Blender Yayasan di Belanda Koordinat pembangunan berterusan.
Antara 2008
dan 2010, bahagian-bahagian utama Blender telah ditulis semula untuk
meningkatkan fungsi-fungsi, aliran kerja dan antara muka. Hasil karya ini dihasilkan
versi perisian yang dikenali sebagai Blender 2.5.
No comments:
Post a Comment