Saturday, 12 July 2014

BLENDER 3D


Contoh


Blender  dicetuskan pada bulan Disember 1993 dan menjadi produk yang boleh digunakan pada bulan Ogos 1994 sebagai aplikasi bersepadu yang membolehkan penciptaan pelbagai 2D dan kandungan 3D. Blender menyediakan spektrum yang luas pemodelan, Penteksturan, lampu, animasi dan video fungsi selepas pemprosesan dalam satu pakej. Melalui seni bina terbuka, Blender menyediakan antara operasi merentas platform, diperpanjang, sebuah jejak yang amat kecil, dan aliran kerja yang bersepadu ketat. Pengisar adalah salah satu yang paling popular Open Source 3D grafik aplikasi di dunia.

Bertujuan untuk profesional media dan artis di seluruh dunia, Blender boleh digunakan untuk mewujudkan visualizations 3D dan imej-imej pegun, dan juga siaran-dan video pawagam-kualiti, manakala penubuhan enjin masa nyata 3D membolehkan penciptaan 3D interaktif kandungan untuk berdiri sendiri main balik atau permainan video.

Asalnya dibangunkan oleh syarikat 'Tidak Nombor' (NaN), Pengisar terus di sebagai 'Perisian Percuma', dengan kod sumber yang ada di bawah lesen GNU GPL. The Blender Yayasan di Belanda Koordinat pembangunan berterusan.


Antara 2008 dan 2010, bahagian-bahagian utama Blender telah ditulis semula untuk meningkatkan fungsi-fungsi, aliran kerja dan antara muka. Hasil karya ini dihasilkan versi perisian yang dikenali sebagai Blender 2.5.

No comments:

Post a Comment